zaterdag 27 april 2013

IN DE VOETSPOREN VAN ....... (DEEL 3)

ALEXANDER DE GROTE.

EEN 8 DAAGSE RONDREIS DOOR LYCIË TURKIJE VAN 18 T/M 25 APRIL 2013.


Helaas was er op deze rondreis geen enkel voetspoor te vinden van Alexander de Grote. Naar mijn mening verdient deze reis dan ook het het geheel niet deze titel. De reiziger wordt op een volledig verkeert been gezet.
Het mocht dan een goedkope aanbieding zijn, maar dat was het in het geheel niet door al het extra wat er bij kwam om wat te zien maar ook om een hap eten binnen te krijgen. Dat was dan € 129,- p.p voor het dinner in de avond en nog eens €99,- voor de lunch tussen de middag.
Daar het leidingwater ter plaatse niet geschikt was om van te drinken en je wel genoodzaakt was om flessen water te kopen durfde men rustig in de hotels voor een 33.c.c flesje water een prijs te vragen tussen de € 2,- tot € 4,-
Vergeleken met mijn reis naar de stad Istanbul, waar je gewoon afrekende in de Turkse Lira, werden hier al de prijzen weergegeven in Euro's, waarbij ze vrolijk de koers van 2 Lira in één Euro toepasten. Zo kreeg je steeds  het gevoel dat je bestolen werd waar je zelf bijstond. Enig contact met de lokale bevolking, werd door het strakke reisprogramma waar de gids niet van wenste af te wijken, is er niet geweest. 



Dus deze reis zal ik verder beschrijven gewoon onder de naam "LYCIË RONDREIS". Ik zal trachten al de bezienswaardigheden los van elkaar te beschrijven met bijgevoegde afbeeldingen vooraf gegaan van een kaartje en de dag beschrijving. Hierbij een kaartje van de route welke we in deze 7 dagen hebben afgelegd zo'n kleine 1400 kilometer over goede maar slingerende bergwegen langs de kust en door het binnenland.

Mede reisgenoten bedankt voor de goede sfeer en een lach gedurende deze rond reis door Lycië.

1 opmerking:

  1. Goede avond,
    Mijn echtgenote en ik hebben deze reis ook gemaakt maar beginnende 9 febuari 2013. Dat de aangekondigde prijs niet de eindprijs kon zijn stond voor ons vanaf het begin vast, want de eerste wet van de thermodynamica is "Niets, voor niets" en als je iets zogezegd gratis krijgt (of toch bijna) dan heb je de rekening reeds betaald, of komt ze later. Wij hadden een zeer bekwame gids, die de aandacht van de groep zo kon vasthouden dat je geen zin had om buitenaf nog iets te bezichtigen. Wij waren dus erg tevreden. Overigens is mijn verslag over deze reis nog niet af en zocht ik inspiratie op uw blog. Je hebt iets meer opgeschreven dan ik want ik was vergeten dat het eerste hotel "Arma's" heet.
    Walter Mertens gepensioneerd chemie docent

    BeantwoordenVerwijderen