woensdag 14 november 2012

SUNETTA.M.S. SHELL TANKERS B.V. ( DEEL 3/1 )

M.S.SUNETTA.

19 AUGUSTUS 1992 T/M 23 DECEMBER 1992.



Na mijn verlof maakte ik een tweede contract aan boord van het m.s.Natacina; een schip uit 1967 wat ook een krijgertje was van Shell UK. Een schip wat ze zo slecht hadden onderhouden dat het in diverse havens geen toegang meer kreeg in AustraliĆ« en New Sealand. Na verlof van dit contract keerde ik weer terug aan boord van het m.s.Sunetta voor een periode van 19 aug.1992 t/m 23 dec. 1992. Ook in dit contract kwamen er nog meer  technische machinekamer gebreken aan het licht.
  


Na twee dagen (17/18 augustus 1992) te hebben doorgebracht in het Dai-Ichi hotel in Singapore en de stad weer te hebben verkend met de nodige inkopen stapte ik op de rede van Singapore aan boord van de Sunetta. Het schip kwam uit AustraliĆ« en was onderweg naar de Arabische Golf om te gaan laden. Op de rede werd het schip voorzien van verse proviand en de hoognodige reserve onderdelen.



 Onderweg naar de Arabische Golf ( bij veel mensen beter bekend bij de vroegere naam Persische Golf )  ontdekten we dat er olieresten op het  koelwater voor de zuigers van de hoofdmotor dreef en dat er een zwavellucht uit de ontluchting van de de tank kwam. Dit voorspelde niet veel goeds!


In de Indische Oceaan buiten de scheepvaartroute zijn we gaan drijven om stuk voor stuk de cilinders van de hoofdmotor te inspecteren. Zo ontdekten we een lekkage op de zuigerkop van cilinder vier.
Gelukkig was het rustig weer en konden we de zuiger trekken en verwisselen met een reserve zuiger.


                                                   ( Het trekken van de lekke zuiger. )


                              ( De cilinderkop op een speciale stelling boven op een andere cilinder.)


De zuiger met de lekke kop in de takels om later gedemonteerd te worden. Nadat de reserve zuiger was gemonteerd konden we onze reis voortzetten met de stille vraag wat ons nog meer te wachten zou staan.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten